Blog

Praktische tips, tricks en trends voor professionals
#1 blog in Nederland voor je persoonlijke ontwikkeling

Vandaag populair

blog nu-populair

De 25 handigste zinnetjes om iemand een compliment te geven.

keer bekeken
Assertiever worden nu-populair

Help, hoe pak ik mijn gebrek aan empathisch vermogen aan?

keer bekeken
Assertiever worden nu-populair

7 makkelijke gesprekstechnieken om een moeilijk gesprek op de rit te houden

keer bekeken
Assertiever worden nu-populair

Vier eenvoudige tactieken om met een lastige collega om te gaan

keer bekeken
nu-populair Samenwerken

Heb je collega’s die de kantjes eraf lopen? Zo pak je dat aan

keer bekeken
Leidinggeven nu-populair

Problemen met je baas op het werk? Hoe pak je dat aan?

keer bekeken
nu-populair Zelfvertrouwen vergroten

De 25 beste helpende gedachten om te stoppen met negatief denken

keer bekeken
nu-populair Zelfvertrouwen vergroten

Deze 12 eigenschappen laten introverte mensen excelleren op het werk

keer bekeken
Communicatie nu-populair

5 slimme tactieken om je bila gesprek een boost te geven

keer bekeken
Leidinggeven nu-populair

Functioneringsgesprek voorbereiden? Gebruik deze 25 handige zinnetjes

keer bekeken

Nieuwste artikelen

gedrag van medewerkers veranderen
Leidinggeven

Gedrag van medewerkers veranderen? 4 slimme ideeën

Gedrag veranderen van medewerkers is vooral een kwestie van oefenen, doen en positief stimuleren. Niet van praten. In dit artikel 4 ideeën om het gedrag van de medewerker positief te beïnvloeden.

keer bekeken
goed samenwerken
Samenwerken

Vijf basis signalen van teams die goed samenwerken.

Uit een al 40 jaar durend continu onderzoek wordt in dit artikel onthuld wat de belangrijkste “telltale signs” van sterke, goed presterende teams zijn. Leg je eigen team langs deze meetlat en ontdek hoe sterk je team is.

keer bekeken
elevator pitch maken in 5 stappen
Loopbaan

Elevator pitch maken voor je sollicitatie? Dit zijn de 5 stappen.

Een elevatorpitch is een manier om jezelf in een korte tijd te verkopen. Bijvoorbeeld tijdens een sollicitatiegesprek of bij een netwerk bijeenkomst. In dit artikel lees je hoe je zo’n elevatorpitch kunt maken.

keer bekeken
succesvol team
Samenwerken

Werken aan een succesvol team; vier bouwstenen

De belangrijkste bouwsteen is om nadruk te leggen op het belang van de bijdrage van ieder individu in het team. Het artikel biedt naast de vier bouwstenen ook vijf “lessons learned” van succesvolle teams.

keer bekeken
Charisma
Zelfvertrouwen vergroten

10 interessante gewoonten voor een professionele aantrekkingskracht

Je kent vast wel mensen die spontaan de aandacht krijgen als ze een zaal binnen lopen. Die mensen hebben ‘het’, charisma. Charisma is niet aangeboren en wordt ‘verdiend’ met bepaalde goede gewoonten. Er zijn er 10.

keer bekeken
zelfoverschatting
Samenwerken

Waarom je collega’s aan zelfoverschatting lijden :)

Nederlandse werknemers hebben een flink hoge pet op van zichzelf. Gevraagd naar hun vermogen tot samenwerken en resultaatgerichtheid, schatten mannen en vrouwen hun kwaliteiten hoger in dan hun managers of collega’s doen.

keer bekeken
Loopbaan

5 tips om meer focus in je werk aan te brengen.

Een verandering realiseren gaat niet zomaar vanzelf. Iedereen kent de belemmeringen wel, onzekerheid of je het wel kunt, niet helemaal scherp hebben wat je precies wilt of ‘er gewoon maar niet toe komen’. Door goed te focussen kun je deze situaties tackelen en maak je de kans dat je je doel bereikt of dat je jouw gewenste verandering realiseert veel groter!

keer bekeken
duurzame loopbaan
Loopbaan

12 kernfactoren voor een duurzame loopbaan

Hoe (sociaal) duurzaam gedraagt je werkgever zich eigenlijk naar jou toe? bekijk de 12 kernfactoren die daarin bepalend zijn. De factoren beïnvloeden direct in positieve zin je talent en het bedrijfsresultaat.

keer bekeken
samenwerken creativiteit
Samenwerken

Waarom een warme douche het perfecte, creatieve idee geeft voor op je werk.

Je staat lekker te douchen, zonder na te denken schrob je je lijf en – boem! – opeens komt die briljante gedachte naar boven. Misschien heb je opeens de oplossing voor dat probleem op je werk.

keer bekeken
loopbaan sollicitatiegesprek
Loopbaan

Deze 4 fouten moet je bij een sollicitatiegesprek niet maken

Bij een sollicitatiegesprek is het vanzelfsprekend zeer van belang hoe het gesprek verloopt. Een (goede) indruk kun je immers maar 1 keer maken. lees hier de 4 meeste gemaakte fouten.

keer bekeken
feedback tips
Leidinggeven

6 ijzersterke feedback tips om als leidinggevende professional te groeien

Feedback is belangrijk voor je groei als leidinggevende professional. Dat organiseer je natuurlijk gewoon zelf. Feedback vraag je aan je medewerkers. Zij zijn de bronnen van opbouwende kritiek die je nodig hebt om je verder te ontwikkelen.

keer bekeken
leuker werk
Loopbaan

Leuker werk met deze 9 inspirerende actie-tips.

In de afgelopen jaren heb ik op allerlei manieren ervaren hoe mensen vorm geven aan hun werk. De belangrijkste? success is not about who you are, but about what you do. Lees de 9 actie-tips om je werk en loopbaan leuker te maken!

keer bekeken